fredag 2 september 2011

Årets Robinson!!

Sen Robinson började på nytt för några säsonger sen med Paolo i spetsen har jag suttit som nitad i soffan. Så oxå i år! Startveckan är nu klar & vad tycker jag då utifrån vad jag sett??


  • Paolo är GRYM!!

  • Lite trist att det är så lite killar & att medelåldern är väldigt låg i år.. Borde vara 50/50 av allt.

  • Skrattade som en galning igår när dom råkade äta "knark-rötter". Dom såg heeeelt väck ut. Väldigt komiskt! Tur att det gick bra...

  • Scenerna igår när Petra fick en stroke va hemska, helt fruktansvärda. Usch hon va alldeles grå/grön & insjunken. Stackars henne! Och vilken jäkla tur hon hade och att det iaf verkar gått rätt bra vad jag förstått iaf . Hon skriver själv HÄR om det som hände & antagligen om vad som hände efteråt.. Ser med spänning fram emot en forts. på hennes historia. Blev riktigt illa berörd & mådde för fasen fysiskt dåligt sista delen av programmet (tycker verkligen det är skitjobbigt att se när folk är sjuka, på sjukhus & sådant. huuuuu!).

  • Att så många ger upp & åker hem är ju riktigt risigt.. Trodde dom att det skulle vara en dans på rosor, har dom inte sett programmet innan eller?? Man får sluta casta efter tvistade personligheter (pinsamt "kaxiga" skånskor, överklass killar & snygga brudar) & se lite mer till lämplighet. Bra att dom börjar straffa resten av laget när folk "tröttnat" på äventyret. Visst jag kan förstå att folk blir oroliga & omvärderar efter att Petra blivit så sjuk. Jag hade säkert (skulle inte ens söka till robinson för jag vet att jag inte skulle klara det) reagerat likadant. Bra att Paolo är så hård faktiskt!!

  • Naken förnedringen då?? Att killarna fick springa nakna va inte så farligt men att dom sen fick fortsätta utan kläder va nog en väldigt speciell situation. Kul psykologisk twist.. Har själv varit i en nästan lite liknande sits. Det va på Hultsfred el Roskilde festivalen för måååånga år sen. Jag & en kompis skulle gå & duscha. Vi köar & kommer tillslut in i en container m massa duschar längs väggarna. Så det är bara att slänga av kläderna i ett bås brevid & snabbt duscha av sig. När jag precis tvålat in hela kroppen + håret så försvinner vattnet.... Där står vi, ett 10 tjejer helt nakna o kan inte gå.. Vattnet va nog borta i 15-20 min. Det kliade något galet av tvålen. Det va bara att stå där, sprittsprångande o försöka kallprata. Glad att jag hade min vän med så att man inte va helt ensam. Väldigt speciell sits. :-D

  • Hon den där Sanna Bardi som förlorade tävlingen igår provocerade nog mig mest. VARFÖR söker man till Robinson om man inte gillar NÅGONTING? Hon gillar inte vatten, gillar inte tävlingar, gillar inte att förlora, gillar inte när människor säger åt henne, vill bara sova.. Är som en katt.. Seriöst hoppas hon inte får en enda kändisfest inbjudan för det va med all säkerhet det enda hon va ute efter. Näää. Dags att växa upp först!

Kommer bli en väldigt spännande säsong tror jag. Mina favoriter so far då?? Michaela & Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar