fredag 23 september 2011

Skratta eller gråta...??

Idag kom det in en kund i 10-11års åldern. Hon kom fram till mig & frågade om vi inte hade någon vanlig mjölk.... Jag följde med henne bort till kylen där det stod en bur m standardmjölk & en bur m mellanmjölk. Visade att jo visst har vi mjölk den är ekologisk det är därför den ser "annorlunda" ut... Då frågar tjejen: -Smakar den som vanlig mjölk eller???

Alltså jag vet inte vad för allmänbildnings nivå en 10åring ligger på men för mig låter det konstigt att man inte vet vad Ekologiskt innenbär när man går i mellanstadiet..

Rätta mig om jag har fel men jag tyckte det kändes rätt sorgligt...... Men ändå lite gulligt..

1 kommentar:

  1. Hahaha tycker att det är normalt att barn och pensionärer undrar, men en vanlig vuxen som undrar om samma sak är lite skrämmande, är det som vanlig mjölk? har ni alltid bara ekologisk? varför då? //Peter

    SvaraRadera