fredag 30 september 2011

PRAO...

Igår fm hängde jag med Anders & hjälpte honom på jobbet. Behövdes lite bärhjälp & vi behövde få möjlighet att prata ihop oss (i väntan på taxibåt & i bilen) om hur vi ska gå vidare nu när KÖPARNA hoppat av köpet & vi är på noll igen.. Pga bitterhet & ilska kommer jag inte skriva något inlägg om det just nu, försökt men det blir inte bra.. Aldrig bra att peta i öppet sår, blir bara smutsigt.. Och efter jobbet va det lunchdags på Åkersberga växtförsäljning. Trevligt & ovärderligt med några timmar på tumanhand. Och kul att hänga med och se hur han jobbar.


Anders arbetsplats igår va bla Siaröfortet (klicka för länk till Wiki) & vandrarhemmet som ligger på samma ö. Vi blev hämtade m TAXIbåt vid Östanå. Underbart mysigt ställe & super spännande i fortet. Vi va ju där för att jobba så jag hann inte kika & läsa så mycket men skulle gärna återvända och gå på museet i lugn & ro. Något jag tror min pappa skulle uppskatta oxå. :-D



Fortet är byggt efter naturen. M skyttegravar & små skottgluggar.



Långa fuktiga tunnlar innen i berget & åtskilliga små rum & stora sovsalar... Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar