fredag 18 juni 2010

Igår kväll..

Blev en lugn eftermiddag igår. Vi åt finsk-korv m makaroner & sen handlade Agnes & Anders från glassbilen. Nu är det avslöjat att det är den bilen som spelar den där glad trudilutten. Anders fick någon härdsmälta, för när hörde bilen komma så väste jag -Ta bort henne från fönstret!! Så stod han bara där.. Och Agnes blev ju helt galet lycklig. Nästa gång den kommer ska vi öva på att INTE HANDLA trots att Agnes studdsar av lyck & sen skriker sig blå när vi inte går ut....
Runt 19 snåret va det dags att lägga barnen. Vi tog varsin unge och kittade med pyjamas & välling gick vi in i varsit sovrum. När barnen somnat skulle vi ta itu med diskmaskinen som bara skulle fösas på plats & kopplas in.

Sista jag tänkte när jag låg där och dåsade med en varm sovande bäbis i famnen va att A väcker mig om jag somnar när han sövt Agnes... jag ska ju bara bluuuunda liiite....


*POFF*


Vaknar av att Anders står brevid mig.. Han hade oxå somnat såklart och klockan är nu 21... Åhhh! Vi har inte tid med sådant, men det va nog välbehövda 2 timmar för båda. Så vid 9 igår kväll så drog vi äntligen igång med sista momentet i 1:a etappen. Diskamaskin på plats!! Köket är nu fullt användbart. Och om några dagar ska kakel upp & vi ska bestämma färg till väggarna som blir utan kakel. Funderar på samma gråa nyans som blir i fogarna.. Men inte bestämt oss ännu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar