torsdag 24 juni 2010

Jag blir så lycklig...

Idag va jag en sväng till Kvantum.
När jag står där i kön & känner mig sunkig & osminkad ser jag en familj i kön brevid. Hon: skir vit t-shirt & haremsaktiga snygga mörkblå chinos. Garanterat svindyra kläder. Och så va hon snyggt smal oxå... Han: härligt luftiga linnebyxor & rutig skjorta. Dom pratar, skrattar & är sååå lyckliga!! SNYGGA människor helt enkelt. I kundvagnen: Två söööta lätt brunbrända lintottiga tjejer i likadana klänningar. Typ 3 år & 1år.
Jag känner ett sting av avundsjuka Agnes va super jobbig på väg till dagis i morse & när vi väl packat in hade Astrid bajsat (klassiskt blöjbyte i bagageluckan) Jag har inte hunnit duscha idag ens...........
Hinner nästan reta upp mig ordentligt på hur i hel*ete dom hunnit bli så snygga, härliga & lugna, klockan va bara 10!!! Började tom. tro att ungarna fått valium i morgon vällingen.
Men sen händer DET! 3-åringen spårar ur TOTALT!! Nästa jag ser är mamman med 1åringen på armen & skrikande 3-åringen på släp ut ur butiken! Pappan betalar snabbt deras varor och spanar efter sin kvinna!! YESS!!! Så skönt att få det bekräftat. Vi är inte ensamma!!! Alla småbarnsföräldrar sitter i samma båt. Vissa är iofs lite snyggar men vi slåss med samma "problem".

Bara så skönt att få det bekräftat ibland!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar