söndag 27 juni 2010

Resten av helgen...

Igår: städade jag frenetiskt här... Nu när Astrid börjat åla runt vill jag inte att hon ska göra det i massa byggdamm. Så jag skickade iväg Anders & barnen sen for jag runt här som en dåre, skurade vardagsrumsgolvet på knä i 2 omgångar (dåligt bonat av förra ägaren så smutset fastnar i golvet, så det enda som funkar är skurborste & knäskydd) la alt på sin plats & när dom kom tillbaka pluggade jag in min mp3 spelare (för att inte bli distraherad av barnen helt enkelt) i öronen & fortsatte. Så nu är här Ordning & reda iaf i alla rum utom svartahålet i källaren & gamla köket.
Idag: Blev en härlig dag! Vi åkte en sväng till Arninge för att handla lite lunch & en ekskiva till "bardisken". Agnes skulle INTE ha blöja utan ville ha trosor stället. Gick jättebra hela vägen dit, genom KRAUTA, HM & ICA men när vi kom till Cykelaffären då glömde hon sig. Duktig tjej. Va nog lite vårt fel som inte tog med henne på toa efter ICA... Men men övning ger färdighet både för Agnes & oss. Ingen brådska ju..

Sen åkte vi hem. Anders klippte häcken, Agnes lekte med sin nya vattenspridar leksak. Och jag låg på filten med Astrid i skuggan, fast med benen i solen & läste "ketchupmamman".. Mysigt mysigt!! enda är att man måste hålla efter lilla kossan som hela tiden ålar ut till gräset och tokriver i sig gräs. Och iskall & blöt Agnes som kom och slängde sig på mig hela tiden. Men några kapitel hann jag med. :-) Sen gick vi in & bakade "hallongrottor" MUMS!! Hittade ett toppen recept i senaste "föräldrar&barn". Efter middagen somnade båda barnen.







Astrid är ett stort fan av både majskrokar & morotsstix (nyhet från semper)...


Underskattat att bara vara hemma en hel eftermiddag så skönt & så får man endel gjort samtidigt som man hinner göra kul saker med barnen.

1 kommentar:

  1. Hola! Vill gärna ha receptet på de fina hallongrottorna då det är HELA familjens favvokaka;)
    Kram från soliga Belkinge

    SvaraRadera