måndag 20 december 2010

Snöskottning, pizza & varm choklad!!

Inte kul att stiga upp kl 04:14 i morse. Astrid & Anders hade då varit uppe sen 02:30!! Astrids sov rutiner är som bortblåsta.. Så efter en dag på jobbet, skink & gran jakt så lagade jag en enkel middag, svängde inom pizzerian..

Jag & Agnes har precis kommit in efter en timme ute i snön. Skottat mängder med snö, gjort "Ernst:iga" islyktor & skakat snön av häcken. Vi har nu snö som går över mina knän här i Åkersberga.



HELT GALET UNDERBART VACKERT!!


För att värma upp våra kalla kroppar så har vi druckit varm choklad (Agnes första). Hon gillade väl det men det vart inga stående ovationer... Konstigt


Idag har jag som sagt äntligen börjat få lite riktig jul feeling. Julskinka (rimmad) & julgran är inköpt... Så nu ska jag snart krypa upp i soffan & få ännu mer jul feeling m Ernst & skriva en Julig "to do" lista & en minst lika julig "To köpa" lista.


God afton!!

1 kommentar:

  1. Det där med varm choklad...Jag lät mina små prova det förra vintern när vi varit ute i snön, tyckte det skulle vara perfekt med nåt varmt...de var inte heller så förtjusta. Nu ett år senare har de ff inte börjat gilla det. Måste vara nåt med oss 70-talister som gillade det så mycket "på vår tid"...Kram från ett snöigt Olofström

    SvaraRadera