fredag 10 december 2010

Härlig dag!!!

Fråga mig inte varifrån jag fick allt mitt tålamod & all min energi från idag... Lyssna på detta, på gränsen till lite överambitiöst!! ;-)


Kl 09 i morse va jag & barnen på kvantum & handlade pepparkakshus. Sen hem och bygga & pynta huset medans Astrid sov. Efter husbygget lagade jag köttfärssås & spagettit till lunch, lagom till spagettiklockan ringde vaknade Astrid (jäkla fly!!). Efter lunchen lekte barnen själva medans jag bloggade & städade undan efter luch-explosionen.
Vid 15 packade jag in ungarna igen & drog till Granngården för att köpa fågelmat & matautomat. Sen bar det av över till Kvantum & HM. Handlade bla en body till Astrid & lite mat till ikväll.
Nu är vi hemma & har precis ätit middag. Blev korvkiosk leken. Jag serverade rödpölse m bröd över bardisken som Agnes köpte för kronor. :-D
Barnen leker just nu i lekrummet och jag sitter här förundrad över att jag fortfarnade sitter upp. :-D Och TVn har inte varit på mer än 20 minuter innan frukost!!!!

Det har faktiskt varit en rolig dag idag. Visst har Agnes trilskats lite men jag har haft tålamod att ignorera & vänta ut trotsutbrotten!!! Bara det.... Ibland överraskar jag mig själv! Sådana här dagar boostar min "mamma-självkänsla". Grejen är att jag fortfarande är ensam hemma. Anders är och har "hobby-kväll" hos Per!

Snart ska Astrid sova & jag och Agnes ska nog ta ett bad!!

Vilken grym mamma jag är!!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar