lördag 11 december 2010

Helgjobb & Hembryggt öl.

Jag jobbar hela helgen... Aldrig kul att åka hemifrån men på helgerna är det ännu lite tråkigare. Idag har det varit heeelt galet på jobbet. Redan när jag kom i morse kl 08 va det kö. Brukar va lugnt på helgmornarna. Men inte idag & galenskapen fortsatte. Så jag är rädd att vi inte kommer hinna ifatt förän imorgon em eller på måndag.. Lite jobbigt.


Igår kväll va Anders hos Per hela kvällen & kokte & kylde ny sats med öl. Nu ska det bli någon Ale. Och runt 22 kom dom hit för att buteljera det (vanlig pilsner) som bubblat i vår källare senaste veckorna. Så roligt att se dom för dom går verkligen "all in". Har köpt flaskor som diskats, decificerats & en egen etikett är framtagen. Ölen som dom buteljerade & korkade igen igår ska nu stå i 4 veckor & utveckla kolsyra (med hjälp av ytterligare lite tillsatt socker). Det blev nästan 60 flaskor öl. Den håller 4.7 promille & smakar faktiskt riktig öl. Jag va väl inte helt övertygad när detta projektet drog igång. Enda hembryggda jag smakat är ett 7-dagarsvin vi gjorde i min garderob på korridoren och hade med i dunkar till hultsfred 1997 & Gotlandsdricka.. *rys*
Men det här smakar faktiskt riktigt bra för att va hemgjort. Smakar öl faktiskt. :-D Det vi har smakat på är lite från det dom hällde av igår som dom "sodastreamade" för att få den kolsyrad. Ska bli spännande att få smaka när det är helt klart om 4 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar