måndag 26 november 2012

Motar bort förkylning...

Igår när jag åkte från glöggfika med "Juntan" (inte den militära utan mer den kacklande mysiga sorten) kände jag som en klump i halsen & jag kände mig olustig.. 
Några timmar senare anade jag att det inte va lunchkorven som spökade utan några fula virus alt baciller. På Esberitoxen & kl 21 va det jag som kröp i säng med en film. Imorse kändes det fortfarande i halsen men jag är inte sämre så nu blir det esberitox, ingefärste & C-vitaminbomb (egenpressad Apelsin&grape jos+ en tsk fruktsocker aka "Piggelinare"). KAN INTE bli sjuk just nu!  Anders åkte i morse igen, jag bara måste jobba (vill inte fortsätta strula på jobbet efter förra veckans ändrande av pass då jag va ensam m barnen) & på Fredag kommer Maja & Joel!!
Så nu blir det kurerar & ladda i soffan inför kvällspasset. Till det dagens GT med reportage om vår vän Morgan. KUL KUL!!

1 kommentar:

  1. Hoppas du piggnar till snart å att förkylningen inte dundrar fram. Oftast kommer den på posten när man minst behöver det...stressad???
    Men helt rätt sätt att ta itu med den, blev supersugen på pressad morgonjuice, mums.
    Ha en fin dag. Kramar

    SvaraRadera