lördag 10 november 2012

Lööördag!!

Blev väckt vid strax efter 9 så det blev lite bråttom. Kl 10 skulle jag & svärmor va på loppis i Hemse sen skulle vi åka och hämta vår gris.
Hittade inte så mycket på loppisen men 2 skottar & 2 tandpetshållare fick följa med hem..65kr för allt..

Sen åkte vi och hämtade köttet. Så himla grymt att få så fint & färskt kött från en GLAD gris! 

Så nu är frysen full med kotletter, 19st påsar a´400g fläskfärs (tänkte nog göra lite korv framöver Önskar mig en kitchen aid i 35års present INGET ANNAT  ;-D ), 2 karrebitar, en gigantisk skinka (svärmor ska hjälpa mig att göra egen julskinka från skratch i år.), revben, stekar, file, grytbitar & massa fint stekfläsk. Och så tog jag tillvara på ister så jag & tjejerna kan göra egna talgbollar till fåglarna. Och till lunch åt vi grymmaste färskaste kotletterna!! 

Nu har vi lämnat barnen hos svärföräldrarna, duschat & ska snart åka till stan för att gå ut & äta med vänner..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar