tisdag 6 november 2012

Pysslade lite igår..

Såg detta i någon av kvällstidningarnas helgbilagor. Tänkte att det borde jag kanske ha tålamod med iaf... Och det va jätte enkelt men lite pilligt. Man skär ett snitt i pärlan & sätter den runt sladden. Kom snabbt på metoden med att använda en gaffel för att vidga pärlan och sen dra på den på kabeln.



Sen att jag är så himla kontrollerad & ospontan så fixade jag inte att sätta pärlorna random är en sak utan det blev orange, röd, rosa, gul .....  ;-D  Nu måste jag nog göra en i färgställningen blå, lila, grön & brun oxå... Eller om jag skulle beställa lite andra pärlor i "smutsigare" färger typ gammelrosa, olivgrönt & petrol.. Mina favoritfärger.  :-D Måste nog köpa mig ett gäng Iphone "lurar" till. 

En bra sak att tänka på är att lämna 2-3cm så att den inte blir helt stel. Jag brukar nämligen snurra kabeln den runt mobilen.

Ta da!!!

1 kommentar:

  1. Åh vad pysslig du e, fint blev det också, färgrant ska det va :D
    Och pulled pork...nomnom, det måste provas. Såg supergott ut.

    SvaraRadera