måndag 5 november 2012

Frysrensning...

Här jobbar vi hårt på att äta upp så mycket det går i frysen... Idag blev det lammfärsbiffar av 500g infryst lammfärs jag köpte med kort datum och så rensade jag ur rotfruktshyllan.. Sen köpte jag bara till feta & Yoghurt. RECEPTET HITTAR NI HÄR! Fast jag skippade feta i färsen & gjorde en Feta-sallad istället.
Imorgon blir det "pulled pork". En fläskarre i bit kryddad med bla rökt paparika pulver & BBQ sås som jag ska stoppa in i ugnen vid 08 imorgon bitti så får den gosa i 10h... Sen äter vi det tillsammans med coleslaw i pita eller tortilla..
 
 
Varför tömmer vi frysen då?? Jo för på Lördag ska jag & Svärmor hämta en glad styckad gris som vi ska dela på...  Dags att köpa några rullar fryspåsar alltså!!  Blir många varianter på fläskkött i vinter gissar jag!  :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar