måndag 31 oktober 2011

Hålla käft & skaffa pass!!

Dagen idag har varit som resten av dagarna senaste tiden i vårt liv. Upp&ner, lätt kaosartade & små galna!! Varför kan inte vårat liv bara vara normalt, tråkigt & händelselöst ibland... Enklaste sättet att återberätta den? punktform i någon sånär ordning...


  • 04:50 Vaknar, känner mig rätt pigg då kroppen är kvar på sommar tid & tror att kl är 05:50, piffar mig ovanligt mycket för att vara tiiidig måndag dvs sminkar & plattar hår, men ska man ta passfoto efter jobbet så ska man... Ser ut som f*n på körkortet jag gjorde i vintras.. :-S Så jag hoppas få ett snyggare ID idag..

  • Går ut till "lånebilen" (våran gamla volvo som nu ägs av svärfar) och så vill den inte riktigt starta så jag får stå & tokgasa här ute på gatan kl 05:20 känns inte som att det är jätte poppis....Men självklart ett stort TACK för lånet, börjar inte tidigt mer denna veckan..

  • Kommer iaf till jobbet & arbetsdagen drar igång... Förutom att jag är super GALET hes, låter som al capone el va han heter.. Och så går det i vågor, ena minuten små hes, i andra har jag typ ingen röst alls i tredje så låter jag som en pojk i målbrottet...

  • Inte nog m halsen så har jag fått något skräp in under nageln, har ett svagt minne av att jag lyckas peta in något, kartong, plastgrejs, sticka eller något annat under nageln innan helgen men jag vet inte säkert. Får små skärsår, blåmärken & sår varje dag på mitt jobb. Men hur som har det nu blivit inflammerat & det gör så sjukt ont!! Så nu har jag inte bara tummen m torrsprickor utan oxå ett svullet långfinger utan känsel i fingertoppen & en pulserande nagel... Kul!! Och detta tvättar el spritar jag ca 20-30ggr/dag!! Så det läker ju snabbt oxå!!

  • Och där på morgonen så ringer läkaren & säger att han inte hittar något fel på mina handleder (bara ett lätt inflammerat ben i ena handleden) så han skickar en remiss till ortopedverkstan i Solna så nu ska jag få sådanadär hudfärgade stödskenor... Både jag & min chef konstaterade att det kommer bli stökigt m skenor & mitt jobb.. Så om vi inte får sålt nu måste jag hitta nytt där jag inte tvättar händern & serverar mat stup i kvarten och så mina händer kanske läker.

  • Står så lite jag kan i kassan, låter som en pojk i målbrottet med en hes ömsom gäll röst. Och det blir bara värre & värre..

  • 10 min innan jag slutar ringer Anders & säger att batteriet är dött på andra bilen(man får INTE starta den rulla en meter sen slå av för då är d kört...) han ska precis iväg till dagis för att hämta barnen & sen möta upp mig hos pass-polisen i Täby. Löser sig tack vare våra fina grannar..

  • Jag kommer till Täby C, sminkar mig i bilen, går in till polisen & fyller i papper för "pass till minderårig" och som alltid så kommer jag inte på Astrids 4 sista i persnr. Världens bästa mamma, det är JAG!! :-D

  • Tillslut kommer hela gänget instormandes "maaaammmmaa"!! Man kan inte få nog av dom där glada ungarna! Shit va lyckligt lottad jag är som fick just dom där 2 galna barnen som sen röjde runt i hela lokalen! Plötsligt är jag den där irriterande mamman som tittar saligt på dom där jä*la odågorna som tjoandes & skrattandes (skrikandes) drar fram bland leksaker, folk, soffor & kassor! :-D Älskar mina odågor!

  • Denna veckan bor Anders syster Lisa hos oss, till vår & barnens stora glädje (hon är grym med tjejerna) så hon är med & hjälper till med barnen.. Och jag blir helt nervös över att jag tror(vet, jag ser ju blickarna) att alla vi möter tror att hon är vår "nanny".

  • Pass fotograferingen går toppen. Anders ser helt sne ut, jag ser helt stel ut lite som ett sk "mugshot", Agnes ser ut som Madickens lillasyster & Astrid är bara helt DÖSÖT!!

  • Iväg & lämna vår bil på lagning, hävdar fortf att det va andra partens fel när jag krockade i somras men så tyckte inte förs.bolaget, jag är inte bitter.... :-/ MORR!!!

  • Skynda hem, hålla barnen vakna hela vägen hem genom att Anders proppar i dom marie-kex. Jag & Anders laga "Linas middag" snabbare än blixten medans "nannyn" roar tjejerna, Fisk m mandeltäcke & äpplesallad! MUMS!! Sen körde jag veckans "tuffa rätt" efteråt också, det va Pumpasoppa. Blev riktigt bra! Då Anders inte gillar soppa blir det matlådor till mig & middag till tjejerna imorgon när Anders äter Linas rester från idag. Galet va långt maten räcker!! Idag åt vi ändå 3 vuxna & 2 barn!!

  • Fick under middagen talförbud av Anders.. Min röst blir bara värre & värre, hesare & håller på att försvinna helt så jag har försökt vara tyst resten av kvällen, men SERIÖST!! Ni som känner mig vet att jag helt omöjligt kan vara tyst... Men har försökt iaf.. Måste läka till imorgon för att ha mitt jobb & inte kunna prata är rätt kört. Vore ju dumt att ta hela förkylningen på en och samma gång utan varför inte dela upp den under 3-4v. Lite feber då, heshet nu & kanske att vi tar bihålor & snor nästa vecka!!

Ja, det där va min dag!! En helt vanlig upp&ner Måndag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar