söndag 23 oktober 2011

Härlig helg....

Kalaset blev super lyckat.. Agnes va helt salig efteråt.Vill inte lägga ut bilder på dom andra barnen utan föräldrarnas vetskap så därför blir det inga kalas bilder... Men här har vi en bild på en pirrig & förväntasfull Agnes minuterna innan första kompisen ringde på dörren. Barnen pärlade halsband, ritade, lekte & utforskade tydligen mitt sminkbord oxå fick jag veta sen.. Det va ju inte så komplicerat som jag trott, och dom sjöng så fint för Agnes.

Faktiskt riktigt kul m så mycket barn omkring sig... I 2-3h iaf.. :-D


När kalaset va över åkte vi & handlade sen störtade jag i säng i 2 timmar. Sov som ett barn & vaknade lite piggare. Kvällen blev supertrevlig.Mamma, pappa, Maja & Joel kom hit. Det serverades Amerikansk entrecote (blivit köttsnobb, så värt det trots högre pris. Då äter jag hellre kött mer sällan än att äta "dåligt"/billigt kött) potatisgratäng & rödvinssky. Barnen & mormor&morfar somnade medans vi andra 4 spelade alfapet, drack öl & skrattade fram till 1-2 snåret. Super trevlig kväll...

Idag vaknade jag före alla andra redan vid 06:15 och kunde såklart inte somna om, inte direkt iaf men såfort jag började dåsa till framför "dödlig fångst" vaknade Astrid.. Såklart! Vid 07:30 blev jag avbytt av mormor och kröp ner brevid Anders m öronpropparna hårt intryckta & sov till 10:30,Gaaaalet!!! Sååå skönt & vart faktiskt utsövd.

Vid 12:05 satt vi i soffan & planerade lite inför morgondagen, va lite ledsna över att Junibacken va stängt på måndagar.... Då kom den Perssonska inpulsiviteten fram & mamma föreslog att vi drar NU.. Sagt & gjort jag hoppade ur pyjamasen & ungarna kläddes på. En timme senare passerade vi tullarna och vi hade 2 härliga timmar på ett rätt lugnt Junibacken!! Ungarna älskade det såklart och även Maja, Joel & mamma som va där för 1.a gången gillade det skarpt!






En fantastisk helg!!


Nu får vi se hur det blir imorgon, jag har slutat m esberitox (Förkylnings preparat, får bara ätas i ett visst antal dagar) & känner nu hur förkylningen lurar bakom knuten.. :-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar