måndag 24 oktober 2011

Shopping dag..

Idag har jag, min mamma & barnen kuskat runt i Täby C & jag har äntligen fått tummarna ur & laddat m skor & overall till vintern. Perfekt med syskon födda i samma årstid (Agnes Okt & Astrid Nov) så att arv-garderoben är synkad. Likaså vinter skorna som passar perfekt till Astrid. Så därför behöver jag inte köpa någon overall till Astrid sålänge Agnes inte sliter ut sina helt utan då ärver Astrid bara den & Agnes får en ny....... Kanske funkar i några år till utan att Astrid surnar över att bara få syrrans avlagda.

Så nu ska jag äntligen dra tummen ur & packa ner sommar jackor, koftor, skorna & sandalerna, inte för långt ner bara för om 1½mån drar vi till tenneriffa!! Därför va det bra m REA ställen idag m sommar kläder till mer än halva priset. Blev bla 2 klänningar till resan.. Lovar att slänga upp foton på allt sen!! BTW, förkylningen är som bortblåst!! Skööönt! Har varken tid eller lust med något sådant.

Nu har vi laddat om med lyxfika, handlade hem muffins & bullar på nyöppnade Gateau i Täby! MUMS!!




Här kommer bilderna...



Toppenfin overall från kappahl. Varit nöjd med deras overaller innan så vi fortsätter på den linjen. Och så 1.a uppsättningen vinter skor till Agnes. Brukar bli ett par i reserv sen oxå när slasket gör entré & dom inte hinner torka över natten.



Agnes provkör sin nya resväska i sin semesterklänning. En annan tunn & skön klänning som oxå kan användas som tunika m tröja under. Och varsitt pår härligt färgglada tights. ALLT (ej väskan) på REA för den nätta summan 270kr.


Och så fick jag ju ännu en anledning att hänga på bäbis avd nu när Ester kommit!! :-D Hoppas få träffa & välkomna pyttan snart, har plockat ihop lite smått & gott både här & där senaste 6mån som jag hoppas hon ska hoppa & skratta av glädje över... eller iaf öppna ögonen & skela mot mig i 3 sek. ;-D

1 kommentar: