fredag 3 februari 2012

Varför lär man sig aldrig...

Senaste 3 veckorna har barnen varit hemma från dagis i 2veckor i sträck pga sjukdom, denna veckan som gått har dom äntligen varit tillbaka sen i tisdags...
Av dom 10 arb.dagarna dom va "sjuka" har vi endast VAB:at från jobbet totalt 4ggr, 2 dagar var. Lisa ställde upp en dag oxå så vi kunde jobba. Resten har vi fixat så att jag jobbat kväll (tycker det är så jobbigt att ringa & VAB:a). Men VARFÖR gör jag så mot mig?? Efter varje sjukperiod när jag har både varit hemma m sjuka barn hela dagen & jobbat em/kväll slår jag ihop som ett vrak!!
Likadant denna gången..

Natten mellan lör/söndag va ju jag oxå dålig (matförgiftad) men kände att det INTE va läge att sjukskriva mig.. :-/ Så jag mitt dumma spån har "härdat ut" hela veckan.... "Härda ut" är det dummaste man kan göra... Så blev det som det blev, igår kände jag att det tog stop!! Och jag orkade inte mer.... Bara att sjukskriva sig. Och så missade jag min sista Statoil 24h någonsin (stor personalfest m möten, föreläsningar & fest)... KUL! :-( Jätte ledsen för det....

Hatar att vara en sådan dum jä*el som ska vara sååå jävla duktig, hjälpa andra först & ställa upp hela tiden...... Vad fick jag för det?? INGENTING!!
ALDRIG MER!! Jag borde ju veta hur det går vid det här laget.

Dags att våga börja VAB:a!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar