söndag 5 februari 2012

Dags igen....

Strax efter jag lagt mig runt midnatt började Astrid hosta & hosta.. Men hon vaknade inte iaf. Jag slumrade till o från men vid 02 tiden blev hennes hosta så där "kruppigt" skällande (känner igen det då Agnes haft falsk krupp m tillhörande ambulansfärd en gång). Tog ner henne & så hängde vi vid det öppna fönstret en stund. Det blev bättre, hon fick alvedon mot febern & så la vi oss igen. Hon somnade om men inte jag som har en förmåga att gärna ligga vaken & vänta när Anders är på krogen. Kl 04:30 låg han äntligen brevid mig. Och kl 05 tittade jag sista gången på klockan..
Kl 07 vaknade Astrid med hööög feber & igen-geggade ögon. Vi flyttade ner till golvet framför tvn & tittade på Rasmus på luffen, Astrids senaste favorit. Astrid va sååå varm & stilla. Värsta är att hon gärna kräks när hon har hög feber likadant denna gången (börjar bli van nu) efter dusten med bunken så hoppade hon upp & ropade efter "Ruckost" så nu 2mackor & en tallrik yoghurt senare leker hon & Agnes för fullt.. Smög nyss dit & lyssnade lite. Dom leker att Agnes är sjuk och kräks, Astrid pysslar om och ger henne vatten och frågar hur hon mår. Sötaste ungarna!! Och jag sitter här och önskar att jag håller ihop efter ännu en natt med sönderhackad & obefintlig sömn.
Så imorgon blir det VAB... igen... Det suuuger!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar