torsdag 16 februari 2012

Landar...

Tror det kommer ta ett bra tag innan vi verkligen förstår vad som kommer hända. Kanske när vi börjar packa eller när vi hittar boende eller kanske först när vi sitter i lasbilen & kör på båten....
Känns pirrigt & lite sentimentalt. Tänk att vi ska flytta från huset fullt med minnen från barnens först år. Och att jag ska lämna vårt älskade kök & skafferiet som vi själva ritat, flyttat & byggt upp.Tänk att i höstas ändå va sista gången jag plockade svamp här bakom i min älskade skog. Och tänk när Agnes ska vinka hejdå till sin nya granne & bästa kompis.Tänk va konstigt att det inte kommer finnas en enda 2-filig motorväg m 110km/h eller ens en Mac donalds drive in att köpa morgon kaffet i. Tänk om jag inte får något jobb? Och är skitsnygga tröjan på HM slut i min stl så kan jag inte åka vidare till nästa köp centrum och kolla på den HM-butiken..... Alla ovan är väl mer eller mindre I-landsproblem. Och Agnes pratar redan om sitt nya dagis & sina nya kompisar! Hon verkar inte fått min sentimentala ådra iaf!
Det finns bara en sak som tynger mig på riktigt och det jävla ordentligt. Det är att flytta längre ifrån min ÄLSKADE syster! USCH!! har väl egentligen inte vågat tänka på det så mycket. Kom lite som en snytning nu när jag tänkte till. Men samtidigt tänk vilka härliga helger vi kan ha ihop i Sthlm (drömmer redan om barnfria systerhelger helger i Sthlm) eller Visby. Jag får lära mig flyga "minibuss" (Gotlandsflyg) & frågan är om det egentligen inte är lika långt mellan Haninge- Åkersberga som Haninge-Gotland!? :-D
Men åååhhhh va härligt det ska bli att hitta ett tillfälligt boende med fler sovrum så barnen & VI får sova ordentligt. ETT MÅSTE! Just nu delar dom ju rum men oftast sover Agnes mellan oss för att inte väcka lättväckta Astrid. INTE optimalt! Och tänk sen när vi hittar vårt drömhus och förhoppningsvis ändå inte ha miljoner i lån, kanske så vi kan ha råd att spara & resa nu när barnen växer upp. Och tänk va underbart att komma ifrån det sjuuuka tempot som är här i stan & speciellt på min arbetsplats (det har verkligen slitit på mig sista åren). Och att kunna ge dom den uppväxten vi själva fått & som vi alltid pratat om att vi vill ge dom. Nära naturen på liten ort. va galet kul det ska bli att komma så nära alla vänner vi har där och Anders toppen föräldrar! Och tänk va härligt att vi faktiskt ska bo på GOTLAND!!
Kommer ta ett tag att landa & fatta tror jag... Det kommer bli endel "jobbiga" avsked & ändrade vanor.
Jag pendlar mellan: ååhhhh va läskigt, kommer det gå? Kommer det bli så bra som vi tror? till SHIT VA UNDERBART spännande & drömmer mig bort till ett bra "sålänge-boende"att landa i & att sen hitta "THE HUS"! Kommer bli ett tungt hemnet-missbruk framöver... :-D
Idag kommer det ut nya hyresrätter på Gotlandshem, hoppas det finns något som passar oss!!!
Nu ska jag bromsa min känslomässiga berg&dalbana, packa vattenfast mascara & köra mot jobbet.

3 kommentarer:

  1. Du får börja shoppa på nätet istället:) hm är ju grymt på nätet, lika så zara:)
    Ser fram emot att komma och hälsa på er på ön. Hälsa Agnes att rävhagens ridskola är supermysig;) lika så visbys hihi / Ida

    SvaraRadera
  2. Halva jag får panik enbart av att tänka tanken på att lämna Stockholm, men andra halvan är redigt avundsjuk på er. Jag tror inte att ni kommer ångra er! Och är tröjan på H&M slut i din storlek kan jag agera mellanhand i Sthlm åt dig! ;)

    SvaraRadera