tisdag 28 februari 2012

Astrid & makaronerna!!

Anders ringde mig på jobbet igår & berättade att han fått ut en halv makaron ur Astrids näsa efter middagen. Men hon va fortf konstigt täppt. Han lockade henne att nysa & ut kom två till. Jag tvingade honom att ringa vårdguiden. Dom tyckte väl att man skulle kolla efter om det fanns fler då dom kunde svälla alt åka bak & ner i lungorna.
Så när jag kom från jobbet 20:30 bar jag ut en sovande Astrid till bilen och vi åkte mot DS barnakut.Vårdguiden sa att det va dit vi skulle men där blev vi hänvisade till KS vuxen akut, öron,näsa&hals. Så jag bar ut nyvaken Astrid i bilen igen & svor över att jag redan betalt parkering. Värsta är att jag tänkte på vägen dit att: Fasen är det inte KS man ska till med sådant? DS har väl bara medicinsk akut? Kanske borde ringa & kolla. Näää! Vårdguiden har väl koll på det! Huuum!! Man ska alltid lyssna på sin magkänsla.
Väl på KS vuxenakut fick vi vänta i 1h. Vänta i en timme med en 2åring är som 5 timmar. Det tyckte nog dom andra i väntrummet också! För med jämna mellanrum deklarerade Astrid högt & tydligt att det va vår tur NUUUUU eller att hon skulle HEEEEEMMM!
Men så äntligen va det vår tur. Astrid va såå duktig! Hon som HATAR när man peter i näsan satt som ett ljus medan killen m pannlampa grejjade i hennes näsa. Han såg någon liten bit långt in men det va inte värt mödan att försöka få ut den, Astrid blev jätte ledsen när han försökte gräva djupare.. Den kommer lösas upp själv. SKÖNT! Hoppas hon lärde sig en läxa av detta att man INTE stoppar saker i näsan!! Jag tyckte kanske tom att han kunde grävt lite extra för att avskräcka henne lite mer. För det enda hon minns nu är att hon fick ett JÄTTEFIN klistermärke!!
Så vid 23:30 va vi hemma igen... Finns ju roligare saker att göra en måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar