fredag 24 februari 2012

Tillbaka...

Hemresan igår blev jätte trevlig. Hade sällskap av Anders kompis & hans son som bor på ön. Vi satt & pratade om livet, allt som ska göras, fixas & framtiden. kl 21 kom jag till Centralen med buss, där hämtade Anders mig. Smidigt & bra med den där båtbussen.

Tillbaka i Stockholm känner jag mig ännu mer säker på att Gotland är rätt för oss. Det är ett lugn där nere som inte finns här. Har tänkt en massor & jag kan dels erkänna att jag tror jag stressas av tillgängligheten som finns här i storstaden.. Samtidigt så är jag självklart orolig för arbetslösheten. Men jag vill hoppas & tro att jag får ett jobb. Annars kanske jag får plugga, det är ju ett alternativ. Jag har ett litet hum om vad jag skulle kunna tänka mig att läsa till isf. Har alltid kännt att NEJ jag vill inte plugga, men när jag tänkt i dom banorna nu så har ett fönster iaf öppnats på glänt.. Så det är inte omöjligt.

Idag håller jag på att fredagsstäda, tvätta & förbereda för ännu fler CV:s som jag tänker skicka iväg. Sen tänkte jag hämta barnen tidigt & ikväll blir det fredagsmys!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar