onsdag 15 februari 2012

Liiiiving our dream....

NU är det ÄNTLIGEN klart, vi har SÅÅÅÅLT HUSET på riktigt!!! Fattar ni!!?? Det gör knappt jag. Vi ska flytta till GOTLAND som vi drömt & pratat om så länge.. Tänk att det ändå blev så, tillslut. Tappade hoppet då i November och började tänka om och ställa in mig på att stanna här ändå. Hur skulle vi kunna få det bättre här i Sthlm m jobb mm, vi pratade ihop oss under december om vad vi skulle göra nu. Jag sökte nytt jobb i Januari osv.... Då va jag säker på att vi inte skulle få sålt..
MEN SÅ: För 2 veckor sen fick vi ett bud på huset (Spekulanter från sista visningen i nov som la acceptpriset) och sen dess har det trillat på m kontraktskrivning, besiktning & förberedelser.. Vi har skrivit flera A4:or fulla med "To do´s" att sätta igång med nu när köpet är i hamn. Efter förra gångens bakslag har vi inte vågat ropa hej förän efter kontrakt, besiktning och att den "skäliga tiden" passerat. Detta har varit en låååång vecka! Men idag står det klart! Huset är sålt & vi drar till Gotland i påsk!
Så nu börjar ÄNTLIGEN äventyret & vår resa mot Gotland!! Känns härligt, skrämmande, UNDERBART & så rätt!!
Men nu tänker ni säkert: Men det där nya jobbet du fick Lina?? Vad händer med det? Har varit där idag och förklarat läget för dom. Det va bland det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv. Som tur va för både dom & mig hann vi få färdigt köpet innan jag skulle börja där.
Nu ligger denna i kylen och på Fredag ska vi fira här hemma med champagne & god mat!

3 kommentarer:

  1. HURRA! Gud vad glad jag blir för er skull! ÄNTLIGEN!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Åh vad underbart. Tänk att ni pratat om det i flera år, och nu är det dags på riktigt. Coolt! & modigt! :)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis och lycka till!! Ska bli kul att fortsätta följa er i den stora förändringen.

    SvaraRadera