söndag 12 februari 2012

Jag ska bara....

Dagens måsten: handla maten, baka brödet, plocka ur tvättmaskinen, plocka in i diskmaskinen, laga maten, vika tvätten, bada barnet, lägga Astrid, vänta på att Agnes VILL komma hem från grannen så jag kan bada henne (äter middag där ikväll) plocka ur diskmaskinen, plocka av middagen, plocka fram morgondagens kläder till barnen..
Dagens vill: titta på missade tv-program, dricka honungsvatten under filt i soffan för att mota bort förkylningen, blogga, äta nygräddad sirapslimps macka, ta ett bad, lägga mig tidigt osv osv...
Det är så många måsten & vill att jag inte viste vart jag skulle börja. Men nu är jag iaf halvvägs genom alla måsten men "villen" får vänta.. Tyvärr...
Fast ett stort VILL har jag bockat av idag iaf.. Jag & Agnes va m grannarna vid pulkabacken, sen gick jag & Agnes hem och käkade macka & drack varm choklad! Glada skratt & kvalitetstid med min vildhjärna (åker snowracer i full fart från högst upp i backen med ett saaaligt leende) i det härliga vintervädret. Det slår alla andra vill kan jag lova! ÄLSKADE UNGE!!
Nu ska ta av mig täckbrallorna (småbarnsföräldrarnas vinter uniform) & fortsätta m diskbänken medans brödet är i ugnen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar