söndag 5 februari 2012

Bryter den onda cirkeln..

Jag brukar aldrig äta vitaminer o sådant. Men nu har det snart gått 1v då jag som alltid har god aptit inte ätit mer än något mål/dag och mest fått i mig flytande som proviva & nyponsoppa. Så igår köpte jag en sådan där ask m superduper vitaminer som lova Energi & ork! 100% av alla dagsbehov. Tänkte äta i en vecka eller så tills jag börjat bli sugen på mat igen. Och jag känner redan efter 1 tablett nu att jag mår lite bättre & är sugen på mat så jag åt faktiskt några pannkakor m barnen. Placeboeffekt eller inte.. Huvudsaken är att jag äter. Jag är sådan att jag verkligen INTE kan äta om jag inte är sugen, omöjligt att tvinga i mig. Och äter jag inte blir jag trött & får ont i magen och då kan jag inte äta osv osv osv... Ond cirkel alltså! Det där jag fick förra helgen va nog inget från lunchmackan. Svägerskan Lisa känner sig oxå risig fortfarande.. Riktigt fult virus gissar jag!!



Hoppas detta ska ge min matlust en spark i baken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar