tisdag 8 maj 2012

Kvällens middag...

Kycklingklubbor marinerade i lite soya, olja & en god kryddblandning för fågel som jag köpt färdig, hällt den på en glasburk utan att spara innehålls fört. så jag vet inte vad det är i men den är god & innehåller iaf curry. Till det potatishalvor. Åsså in med allt på samma plåt.

När jag va liten gjorde mamma till fest ibland tomathalvor med ett "speciellt" vitlökssmör med ströbröd i. Jag gjorde en lat-variant idag & la alla vitlökssmör-ingredienser i en hög på tomaterna istället för att blanda ihop det. Hackad vitlök (note to self: leta upp lådan med vitlökspressen), smörklickar, salt&peppar och så toppade jag med ströbröd.  MUMS!! Jag & Astrid ÄLSKADE DET!  Anders som inte direkt gillar varma tomaträtter tyckte väl sådär men sa iaf att det luktade gott & så åt Astrid upp hans istället.

Supernöjd med mina små ungsformar. Kommer användas flitigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar