fredag 4 maj 2012

Tröttma...

Gick & la mig tidigt med hopp om en lång natts skönhetssömn.. Ack vad jag bedrog mig. Strax innan 02 vaknar jag av att Astrid snurrar lite i sin säng (seriöst 2 rum bort, superman ligger i lä) och så är jag klarvaken... Tar fram boken & börjar läsa. När jag efter kanske 30min har slumrat till med boken på magen så hör jag hur Astrid kommer tassande. Släcker snabbt för att hon inte ska vakna ännu mer. Tar upp gosbollen hos mig. (för attans vad gosig hon är på natten ändå) Men så kan hon inte komma till ro utan ligger & pillar & snurrar. Bär efter en stund in henne & det blir tyst men efter ca 20 min..... Ja då va det dags igen! så håller det på till kl 04 då jag ger upp & faktiskt frågar om hon vill ha välling. Välling it is. Och 20min senare sover hon gott. Jag däremot läser till strax efter 05 något..
Min teori är att hon helt enkelt va hungrig. 3 pannkakor är inte mycket mat...

Nu sover hon, innan lunch.. Önskar jag kunde göra samma men jag panikpackar då vi spontant bestämt oss för att åka till Sthlm ikväll ist för imorgon bitti (uppstigning kl 05, inte så sugen på den). Jag, Anders & Agnes åker. Astrid stannar här på ön. Måste få sova klokt inatt utan att ha en 2åring eller väckar klocka som drar igång tidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar