tisdag 22 maj 2012

Det bästa med att bo på landet...

Att man inte ens bryr sig om att låsa dörren när man ska cykla en snabbis till affären eller att man inte får panik och ältar "Tänk om" när man 20timmar senare hittar sin plånbok ute i cykelkorgen. Jag njuter nästan av det istället... 
Lantis som jag är va våran dörr ALLTID låst i "stan" (mycket oxå för att den låg 1 trappa ner så man lätt kunde gå in oupptäckt) & aldrig att jag ens skulle vågat ta en dusch m altandörren öppen... Blev rejält nojjig dom gångerna jag glömt nycklarna i dörren över natten. Ett mirakel att dom, vi & bilen va kvar. Och att lämna plåskan synlig i låst bil över natten fanns inte..

Självklart vet jag att det kan även hända här & att det inte bara är tjuvar&banditer i Stockholm. Men har man vuxit upp med olåst ytterdörr, nycklar under mattan & obefintligt med brott i en liiiten by. Så känns storstaden lite skrämmande & stökig. Så nu när vi åter bor på landet är jag tillbaka i den trygghet jag kände under min uppväxt.

Är så glad över att vi bor här nu!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar