torsdag 10 maj 2012

Hemma med sjuk Astrid..

Kl 05:45 imorse började Astrid ropa & efter att ha insett att hon inte tänkte ge upp och komma in till oss så gick jag upp. Möts av en Astrid med blod runt hela näsan & feber. :-S.  38,9grader.. Så det fick bli en IPREN supp. 30min senare är hon som vanligt Överallt & ropar efter frukost. 

När Agnes åkt till dagis så promenerade jag & Astrid till affären för att handla majonäs till min frukost macka & hallonsylt till kakorna vi planerat att baka. Och så blev det att vi impulsshoppade för att göra köttbullar till middag ikväll.

Sen tog det låååång tid att gå hem för min lilla "Gremling" (hon förvandlas från pratigt charmtroll till rabies hund på 5sekunder) ;-D skulle promt köra vagnen SJÄÄÄÄÄLV hem och jag fick inte gå nära henne.. Så fort jag knappade in så jagade hon vrålande bort mig.  2½år såååå charmigt.  :-S Jag är såååå trött på hennes trots & dåliga humör. Hon skäller, bestämmer & skriker "lortjänta", "snorunge" (tack för den madicken) efter oss alla och även "dumma dej", "dumma mamma/pappa", "du är DUM"!! Likaså är vi oxå trötta på att hon slåss, rivs, bits & brottas med Agnes hela tiden.   Hääärligt va!? Hoppas hon lugnar sig snart.. För vi har försökt med det mesta & tålamodet börjar verkligen ta slut...


När vi kom hem fick hon totalt frispel men lugnade sig snart efter lite tröst & kram. Så det blev syltgrottor iaf. RECEPTET HITTAR NI HÄR!!

Nu verkar det som att iprenen håller på att släppa & febern kommer tillbaka. Ska försöka få henne att vila lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar