lördag 12 maj 2012

Lördags lyx...

Vaknar kl 07 när Astrid kommer kvittrande, Anders stiger upp & jag lyckas för en gång skull somna om. Vaknar AV MIG SJÄLV kl 09:30!!! Jag är fortfarande salig, mjuk i kroppen & omladdad. 

Fixar mig en helglyxig frukost macka & känner att detta kan bli en bra dag!!

Iofs ska vi "visningsstäda" då det kommer några i eftermiddag & tittar på huset vi hyr. Men det är snabbt gjort. Vi blev lixom proffs i höstas/vintras på att snabbt fräscha upp, plocka undan & städa.  ;-D

Och så tänkte jag dra & spana in en ny loppis som jag fick tips om igår av vår vän Morgan. Toppen snällt! Han kom med en printad karta & utritad väg. Sådant uppskattas verkligen!!

Igår kväll gjorde jag en sallad, kokt sparris & svamprisotto (kan inte få nog) och så hade vi 2 köttbitar i frysen. Morgan kom hit med en egen köttbit & Göran som redan ätit kollade Hockey på datorn & små pratade. Gillar trevliga, enkla & spontana besök. Härligt med folk i köket medans jag stimmar runt vid spisen.
Jag avslutade kvällen med att sortera ur & organisera barnens byråeer & vika 2säckar med rena kläder medans Anders & Göran tittade på film. Hade jag satt mig ner hade jag somnat direkt så det va väl bra att tvätten som jag ignorerat i 1v äntligen kom till "Användning"!

Idag kör min syster & hennes Joel flyttlastet till deras NYA hus!! All lycka till er där på "Hyllan". Hoppas nu att Loreen går vidare från semi & att ni har TV så att jag kan/vill komma upp till ESC Finalen och hälsa på!!

Hoppas ni alla får en fin Lördag & förhoppningsvis kommer jag tillbaka senare med bilder på "dagens loppisfynd"!

1 kommentar:

  1. Vet du vad Lina, du har smittat mig ;) Med loppis och secondhand fynd =) hihi
    Har upptäckt att Malmö kryllar av second hand butiker. Idag gick vi på loppis som Engels skola hade. Blev fynd =) La en bild i min blogg =) kram kram

    SvaraRadera