onsdag 6 oktober 2010

Acklimatsering...

Håller på att vänja mig vid "nya livet". Att hinna med bloggen när man jobbar är inte lätt men jag kommer asolut se till att klämma in lite tid för min "minsting" (bloggen), men först måste jag hitta tid till mina andra kära. Man, barn & hemmet. :-)

Så skönt att vara tillbaka på jobbet. Men samtidigt jobbigt. Är ett galet tempo där och nu ännu värre iom schema nedskärning. Tur att jag gillar fullt ös & högt tempo. Så härligt att träffa massa människor igen. Jag jobbade med en kille igår som jag inte träffat förr. Han fattade inte hur jag orkat med tempot som är på Järva i snart 10 år (shit va länge jag varit där)... Efter att vi jobbat ihop en timme så sa han också: Du gillar människor va? :-) Och precis så är det. Tycker det är galet kul att träffa så många människor varje dag, även om det bara handlar om "möten" på 15-40 sek/person. Skulle verkligen inte överleva på ett kontor. :-D

Igår träffade jag på flera gamla stammisar som hälsade mig välkommen tillbaka. Bla en äldre lite förvirrad gullig dam som undrade hur det nu va m 2 barn och vad tjejerna hette. Sen frågade hon hur gamla dom va nu. När jag svarade Stora: snart 3 år & lilla 10 månader blev hon alldeles förvirrad och märkbart förvånad och undrade hur jag redan kunde va tillbaka på jobbet, Hhur det va möjlig? När jag berättade att min man nu skulle vara hemma tills lilla börjar på dagis så såg hon fortf förvånad ut. Ha ha!! Har nog hänt endel sen hon själv fick barn antar jag.

Sen fick jag även träffa på den otrevliga sortens "kunder". Två märkbart påtända män som stövlade in & ställer sig och försöker stoppa på sig bröd samtidigt som dom verkligen spänner ögonen i mig... Jag har verkligen blivit fegare sen jag fick barn, valde att fokusera på kunden framför mig. Min kollega däremot konfronterade männen och fick direkt en massa oskrivbart skriket efter sig. Fattar inte hur hon vågade för dom va riktigt "stissiga" & helt opålitliga. Kommer nog vänja mig (tyvärr) vid sådant snart igen men igår blev jag lite skakig.

Som sagt: har ett jobb där det händer mycket mest hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar