måndag 25 oktober 2010

Lördagen....

Kalaset blev toppen lyckat. Agnes rev upp paket för paket, lekte m Roddan & fiskade fiskdamm...

Tårtorna blev jätte fina oxå. Konstigt nog har jag bara ett foto.. Dock innan duktiga svärmor va framme m spritspåsen. Så här såg dom iaf ut INNAN dom va helt klara. Bilderna blev jättefina men jag skulle nog rekomendera att lägga dom på marsipan. Blir lite knöligt hur nog man än strök ut grädden (Dora bilden). Agnes blev iaf överlycklig. Det enda viktiga!!




Runt 15 tiden körde min pappa in mig & Anders till stan. Vi checkade in på Clarion hotell & satte oss och tog en öl på rummet & bara pratade ostört för en gång skull. Trevligt värre för hemma är det alltid något barn som söker uppmärksamhet när vi pratar.
När det va dags att byta om inför kvällen ställde jag mig vid väskan framför fönstret (golv till tak variant) spanade ut över Eriksdalsbadet & Årsta och klädde av mig helt enkelt. När jag precis knäppt av BH:n och tar av den ser jag någon stiga ut på balkongen snett till vänster. Det är JAY i IDOL. Slänger mig åt sidan!!! Är rätt säker att han slapp se. :-S Vi hade diskuterat hurvida Idolerna bodde på hotellet. Anders hade rätt..
Sen gick vi ner till Restaurangen på hotellet & åt oxfile carpaccio (MUMS) till förrätt & sen åt jag nått lamm & Anders tog oxfile. SMASKIGT värre.
Sen bar det av till Globen. I April när jag fyllde år fick jag nämligen 2 biljetter till "Mamma Mia"(engelska). När vi skulle ta en snabb öl innan föreställningen började träffade jag på en gammal klasskamrat från högstadietiden. Alltid kul!!!
Mamma Mia va bra men som alltid är svenska publiker lite försiktig och sansad. Men mellan varven så svajjade bänkraderna litegrann.
När föreställningen va över begav vi oss till Akkurat vid Slussen där mötte vi upp Maja, Joel & deras engelska vänner. Blev några trevliga timmar & några goda öl innan vi begav oss mot hotellet. På vägen slank vi in på en Gyros grill och tog med oss en påse mat upp på rummet.
Vaknade vid 8 AV MIG SJÄLV, vilken dröm. Blev en snabbdusch sen ner till frukosten. Älskar hotellfrukost!!
Sen kom vår underbara privatchaufför (pappa) och hämtade hem oss !! :-D
Önskar att vi kunde göra sådant här oftare. Så välbehövligt & roligt att göra saker bara VI 2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar