måndag 18 april 2011

DUCKA!! Nu kommer det ännu mer gnäll....

Blir sååå matt på att allt går i ett.... Senaste månaden har varit helt knäpp.

  • Astrid får vattkoppor, hemma i 10 dar.

  • Här emellan hinner hon med 3 dagis dagar..

  • sen blir hon förkyld.

  • som utvecklas till ögoninflamation.

  • som blir värre förkylning.

  • som blir krupp.

  • som blir hosta.

  • som blir hostar tills hon spyr, varje kväll, natt & morgon.
Och som GRAND FINALE..... Så kommer det nu två nya små sylvassa hörntänder nere. Och med dom följer gnäll, kläng, konstig mage, minskad matlust/ont och att jag & Astrid va uppe från 23:50 till 03 inatt. För preeeecis när jag nyduschad & trött börjat blunda lääänge till en film & precis stängt av tvn... DÅ vaknade Astrid o börja gråta. Så vi hängde i soffan till kl 03, gjorde några försök att gå upp men då blev hon skogstokig... KUL!! Tillslut lyckades jag få ner henne i sängen & jag fick gå o lägga mig, så jag vände på mig, gosade ner mig i duntäcket, blundade & så ringde klockan.... Kändes det som iaf..
Snälla!! Ge oss ett brejk snart!!!

Imorse verkade hon trots vaken-natten pigg, glad & magen hennes va bra. Hoppet tändes. Så hon fick åka ner till sitt älskade dagis. Men så vid 14 ringde dom från dagis och sa att Astrid inte va sitt vanliga glada & pigga jag. Va trött & gnällig. Så Anders fick avbryta sin arbetsdag & hämta hem henne. Hoppet släcktes.

Så imorgon får hon hänga med mig till tandläkaren (Eller hur! ;-D Anders får komma & passa henne i väntrummet) sen ska det shoppas påskägg, packas resväskor & precis när kvällsmaten ska serveras ska jag iväg på P-möte. Fullt upp alltså!

Visst det är väl "såhär det är med småbarn". Men någon måtta får det väl va??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar