lördag 16 april 2011

Vår lördag....

Jag steg upp med Astrid vid halv 7 snåret & drog snart igång projekt dammsuga & skura vardagsrums golvet. Känns som att det är kräkrester överallt. (Astrid hostar så kraftigt att hon kräks) Snart kom Agnes ner så då serverade jag tjejerna frukost. Anders fick sovmorgon. Vid 10 smög Agnes upp & väckte honom. Vi ringde jourläkaren & fick en tid vid 13 snåret för att förhoppningsvis få något bra mot Astrids hosta. Jag kom på att det va "Rädda barnen loppis" i Centrum. Så jag jagade ut familjen i bilen m blåslampa. Ändå så mötte jag flera gobitar och hittade inget mer än en "typ ny" favvopyjamas (hon har 2 liknande redan som börjar bli små nu) till Agnes. 10kr, alldeles strålande. Men vi skulle varit där vid 10.


Sen drog vi till Lions loppisen. Fyndade påskpynt till halva priset. Tuppen 10kr & 5kr för den lite pinuppiga påskplanchen. Like alot!!!




Sen hittade jag ett UNDERBART vitt skåp på "prylboden" men 1700kr va inte direkt vad jag hade på fickan idag. :-S



Sen va det dags för lunch på Mac Donalds, Astrids happy meal premiär!! Hon diggade pommes & äppleklyftor men nuggets fick kalla handen.


Agnes fick en ansiktsmålning för 1.a gången. Trodde inte hon skulle våga (liiite väl lik mig som barn dvs feg & blyg) Men hon vågade!!!! *stolt mamma* Hon vill bli målad som en elefant men killen sa att han bara målade tigrar idag.... sen kläckte han till mitt förtret att han kan måla Hello Kitty oxå.. Agnes tände direkt på förslaget. "Kattakräket" förföljer mig. ;-D Men detta måste vara den sötaste Hello Kitty jag någonsin stött på.

Efter Astrid läkarbesök åkte vi till Centrum & Apoteket. Passade på att kika in snabbt på dom nya butikerna som öppnade i Åkersberga C igår. HM, MQ & Hemtex. Nu börjar det verkligen likna något & Lindex har renoverat & gjort jätte fint oxå.



Sen åkte jag hem & lämnade sovande Astrid och Agnes som ville ut & leka m Anders och åkte tillbaka till Kvantum. Handlade det vanliga. Limpa, yoggi & mjölk. Sen beställde jag "Thai take away" på M.I.T, en thai livsmedel (ligger vid ingången vid gamla p-huset i berga C) som nu öppnat take away oxå. Super strevlig personal. Maten va toppen, fräsch, mycket grönsaker & ordentliga portioner! Vi avnjöt den ute i vårsolen.




Efter maten tog jag & Agnes en vitsippeplockar & myr-spanings promenad i skogen.


Den här dagen va värd varenda "förlorade" öre i lön. Detta va precis vad jag, barnen, VI & vårt hem behövde efter senaste veckornas kaos & sjukstuga. Och imorgon har vi en hel dag till med massa lek, skogspromenader & återställning av ordningen.

1 kommentar:

  1. Åh det låter verkligen som en härlig dag! Hoppas ni fick något bra mot hostan också!

    SvaraRadera