tisdag 5 april 2011

Lina ska ut & jogga slutar m 112!!

Tänkte att nu jävlar... Försök nr 48 att komma i gamla kläder. Trots att det regnar ska jag ta mig en jogging-promenad runda innan jag lägger mig. Joggar & promenerar i rask takt. Hääärligt m musik i lurarna. När jag närmar mig tunneln som går under Roslagsvägen ser jag att det händer något där nere. Går över vägen för att se bättre & när jag kommer över ser jag ner i tunneln 10m bort hur någon ligger på marken & någon sitter gränsle & slår minst 2-3 slag mot ansiktet och samtidigt ser jag hur någon/några rör sig åt mitt håll. Liten, klen & feg som jag är springer jag upp mot vår gata. stannar, lyssnar, hör fortf höjda röster så jag ringer 112!! Blir ombedd att vänta kvar & möta upp polisen. Pratar m Anders under tiden, hör fortf att det är folk där nere. Snart som attans är polisen på plats, jag pekar & dom kör ner. Visar sig att det är några skolungdomar som spelar in en film till skolan (hade bara en liten handkamera sa polisen när jag frågade varför jag inte sett någon lampa)........... Där står jag helt omskakad & polisen har kört som tokar från Täby. Vad f*n är det för jä*la skolfilm & kl 21:45 en Regnig Tisdag??? Polisen berömde mig ändå & läxade upp kidsen ordentligt. Känner mig liiite dum men samtidigt kunde jag inte gjort annorlunda. Jag går INTE mot 3 personer själv, fanns ingen annan i närheten att dra med heller.... Och jag kan inte ignorera något sådant, även om jag är för feg för att ingripa.
Något som är så rätt blev lite fel... men ändå rätt!

Funderar dock på att inhanda ett sådant lagligt försvarsspray till mina framtida jogging rundor. En risig skolfilm ska inte sabba min "Beach 2012" ;-D Nu har jag slutat skaka & ska gå och lägga mig.. God natt!!

2 kommentarer:

  1. Bra gjort Lina, tycker jag! Gott om civilkurage utan dumdristighet!

    SvaraRadera
  2. Oj! Ja jag kan rekommendera en självförsvarsspray att ha ifall det skulle hända något.

    SvaraRadera