måndag 25 april 2011

Påsken i bilder...



Efter 6½ timme i bilen va det ljuvligt att komma fram & ta en grön "ankommare", njuta av tystnaden & utsikten medans barnen lekte. Snart trillade fler Persson:s in på Tegelstrand & snart va huset härligt fullt!!




Påskhelgen har varit alldeles underbar! Skönt soligt väder, glada barn som lekt som tokar, vi har håvat upp spigg i bäcken, kastat sten i havet, ätit god mat, fått värdefull ensamtid med Anders & jag har inte sett på TV en enda minut & som ni märkt här har det inte blivit mycket tid vid datorn heller. Agnes har hittat 2 kompisar 3½ & 6 år. Dom bor i grannhuset & är norska. Dom har lekt jätte mycket & vi ska försöka tajma så vi är där samtidigt i sommar också. Det har både vi föräldrar & barnen glädje av.








På vagntur i "Snabben". Dom 2 vagnarna mamma hittade på

blocket förra året har betalt sig 1000 ggr om redan.

Två små finaPåskkärringar har fått påskpåse av mormor.





Agnes på påskäggsjakt & LJUVLIGA påskmiddagen!!!





Agnes & hennes nyfunna vänner leker på stranden.Agnes inspekterar fisken vi fångat m håven. I sommar blir det tång-krabbfiske premiär!!



VILKEN HÄRLIG PÅSK VI HAFT!!!



Enda små mörka molnen som tyngt mig endel denna påsken är att jag haft tandvärk hela tiden (Lagade en tand förra veckan som dom tyckte va på gränsen till rotfyllning är rätt säker på att det BLIR en rotfyllning) & att Astrid sovit som en kratta. Varje natt förutom inatt har hon vaknat & vrålat & VÄGRAT somna om. Hon är väldigt känslig för att vara hemifrån. Första nätterna delade vi stuga m min syster & Joel så då blev det att vi begav oss ut på vagn promenad runt 03 i 2 nätter för att inte väcka dom mer än vi redan gjort. Men av förklarliga skäl flyttade dom in i stora huset :-D och sista nätterna hade det blivit rutin för Astrid att gå ut så då blev det så ändå. Så varje natt har jag & Anders tillbringat ca45min med att kuska Tegelstrand runt m vagnen. Jag blir på vippen till helt knäckt & superstressad av att aldrig få klok nattsömn. Även om jag ändå får ihop 8-9 timmar totalt så fräter det på humöret&psyket att aldrig veta när, hur & om hon kommer vakna & hur länge det kommer hålla på. Astrid har nog sovit endast 15 hela nätter dom här 1½åren. Det börjar tära ordentligt nu!!






Lite jobbigt också att vara dom enda med småbarn. Man känner sig lite ivägen (även om jag vet att det inte är så). Hoppas vi snart blir fler i samma båt!!


Bland det roligaste med Astrid har varit att hon börjat prata massor!!! Ord som: Mormor, Maja, hoppla, bil, pippi, gå ut, "Winga" (Agnes smeknamn på morfar Ingvar) Så roligt & skön att hon gör sig mer&mer förstådd. Min underbara lilla tjej! Va stor du känns plötsligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar