lördag 16 april 2011

Det här med helgjobb...

gillar verkligen mitt jobb men jag tycker att jobba helg är så jobbigt, det är ju då man ska/vill/kan vara tillsammans m familjen. Jobbar iofs bara var 3:e helg men att vara på jobbet när det är helg känns alltid lite extra tråkigt.

Igår när jag lämnat av Agnes hemma efter dagis och körde mot jobbet (15:30-23 pass) va jag riktigt låg. Började räkna på hur mycket jag skulle träffa barnen kommande dagarna. Personal möte på tis-kväll så den kvällen går oxå bort nämligen. När jag kom fram att det skulle bli 4timmar m Astrid (några fler m Agnes) dom närmsta 5 dagarna blev jag inte gladare precis. Pratade m Anders när jag hade rast & han tyckte det kunde vara en bra ide om jag försökte få ledigt i helgen. Har oxå varit jobbiga veckor med sjuk Astrid (Vattkoppor, krupanfall, ögoninflamation, superförkyld och senaste dagarna: hostar tills hon spyr upp mat & slem, hände över hela mig igår morse. Imorse va jag lite snabbare så det kom bara på golvet) Astrid har dom senaste 3-4 veckorna varit 3 dagar på dagis!!! Senaste veckan har jag jobbat kväll & Anders har tagit sig hem lite tidigare så jag precis hunnit iväg till jobbet. Att jobba sent, gå upp på natten, för att sen stiga upp kl 06 & vara hemma m sjuk gnällis hela dagen för att sen jobba kväll igen sliter lite. Ja som sagt, det har varit lite slitigt senaste tiden.Och att lämna Anders ensam med detta hela helgen kändes inte heller så bra.

Så gissa om jag blev glad när båda helgpassen löste sig inom loppet av 1 timme. Underbar jobbsugen extrapersonal. Så idag blir att städa undan efter nattens hostkräk,det blir häng m barnen & jourläkare m Astrid så hon kan få något mot hostan. Så kan hon iaf få sova på nätterna.

Nu är det färdig gnällt, nu ska jag vika tvätt!!! Anders har fått sovmorgon eftersom han va uppe halva natten igår. Känner mig rätt pigg trots 1 timme i soffan m Astrid vid 03:30 inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar