söndag 24 april 2011

Lite mer loppis...

Idag drog jag & Anders iväg ensamma på loppis runda. HÄRLIG kvalitetstid m allsång i bilen!
Det skulle visa sig att Anders är en riktig hejjare på loppisar, han hittade tallrikar & Gabrielfat. Jag däremot missade flera saker som han snappade upp efter mig. Jag skyller på tandvärken & lägger till ännu en egenskap på Anders plussida.
Det blev först "Tanumsloppis" som vi (Maja, jag & kusinerna) nog besökt varje påsk & sommar sen minst 15år tillbaka. Tycker dom blivit liiite dyra, det är smutsigt/mögligt i vissa bodar, mycket med nagg, trasigt, smutsigt, dåligt lagat & svårt att göra verkliga fynd då ägarna verkligen har koll. Inte ens i "Antikt delen" finns det topprylar. Dom säljs nog på mässor & Tradera. Bra för dom, men trist för loppisjägarna. Lite lägre priser & jag skulle absolut handla mer.

Fast vi fyndade endel idag. Bla delar till vår Stavanger servis. Men Gabriel faten dom hade (som jag samlar på) va liiite i dyraste laget. Kan hitta lika i bättre skick på Tradera för samma pris.

Det dom skulle ha gjort är att tok rensa ut ALLT trasigt, smutsigt & sortera upp det lite till i avdelningar. Sockerströare där, Vaser där, koppar i en bod & lite mer luft i hyllorna. (Skulle ÄÄÄLSKA att få sortera så på en loppis!! Ge mig en vecka!!)För det är så stort där att det behövs lite struktur. Visst då skulle det inte va den största loppisen men iaf en av dom bästa!! Och framför allt ta ner dom "Arga lapparna".. Dom är liiite i grövsta & ogästvänligaste laget. Det va bättre förr!

Sen blev det glassstopp i Fjällbacka. Va tvungen att testa en Magnum Gana m hasselnöt MUMS va god men mäktig!!

Så styrde vi mot "Jilles antik & loppis" i Munkedal. Men strax utanför Fjällbacka såg vi en loppisskylt så det blev tvärnit & en sväng in vid en lada där rödakorset hade loppis. Fyndade denna underbara karott för 50kr i samma servis (stavanger) som vi har hemma. Vet inte om locket är orginal men det spelar ingen roll för det passade super ihop.




Fotade lite på Jilles. Kolla in vilken hääärlig loppis-källare!! Här är det lite renare men oxå endel naggat & supertrasigt & taskigt lagat. Här har dom oxå koll & rätt höga priser uppe på antikdelen men just för att det är renare & mer ordning så känns det roligare att handla..





Jilles hade 20%rabatt på allt både på loppisen i källaren & Antikavd... Hittade lite fint där oxå men orkar inte fota & greja just nu. Tänkte gå & packa inför hemresan imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar