tisdag 12 april 2011

Jobb&sömnbrist koma

Jobbade 15:30-22 igår, kom hem 22:45, gick & la mig 5 min senare, små dåsade till Big brother som vi bandat. Men så vaknar Astrid & hostar sådär hest & skällande. Ja ha!! Varför inte lite krupp så här mitt i natten. Va påväg in till KS-barn akut men efter lite prat m underbara vårdguiden så fick Astrid en slurk Alvedon, lite kallt vatten & sen tog vi Astrid på en vagnpromenad istället. Passade ju underbart bra att mamma va här så att vi kunde gå tillsammans jag & Anders. Och det funkade jätte bra, hesheten försvann. Så kl 01 drack hon en välling & 01:15 störtade vi alla 3 i säng igen. Jag & Anders började slökolla på en film som vi ganska snart somnade ifrån. Kl 06 ringde klockan igen... Vi snoooozade till kl 07.

Ikväll blir det jobb igen & imorgon har jag blivit uppflyttad på dag så då börjar jag tiiiidigt, men sååå trevligt & värt det för att sen få en kväll m familjen 1gång denna veckan (Lediga Torsdagskvällen går åt till födelsedagsöl på Söder).. På Torsdag (MIN födelsedag) tänker jag ge mig själv en skönt slapp morgon m frukost & nyhetsmorgon i soffan, kanske m nybakta scones. Drömma går ju... Men är det min födelsedag så kanske drömmar slår in. *blink blinkeliblink* (Anders detta är en PIK!! jag slänger ihop dom torra ingredienserna kvällen innan så kan jag instruerar dig från soffan på morgonen,, ;-D )
Hoppas ni får en fin dag!!!!

3 kommentarer:

  1. Åh skönt att ni slapp åka in! Hoppas kruppen kan hålla sig borta framöver!

    SvaraRadera
  2. Gillar alltså det sista, inte stackars Astrids krupp. Kram

    SvaraRadera
  3. Hehe, just det, gillar också det sista, inte det första. Stackars Astrid. Och stackars er...

    SvaraRadera