tisdag 24 april 2012

Dagen som gått....

Precis när tvätten va vikt & alla tråkiga vardagssysslor va klara kom 2 föräldralediga vänner förbi & tog med mig på lunch på golfklubben som ligger här brevid. Stekt fläsk & löksås har man alltid plats för trots att jag nyligen ätit frukost. Långlunch, kaffe & efter rundtur i "vårt" hus va det plötsligt dags att hämta barnen på dagis igen.  Tiden går snabbt när man har trevligt & tur är väl det för det börjar kännas dryyyygt att inte jobba. 1½månad kvar tills det är dags. SPÄNNANDE värre ska det bli att jobba i matbutik igen!


Sen har dagen rullat på, lekt med barnen, serverat mellis på gräsmatten, njutit av tidningen RETRO i solen & lagat middag. Mitt i matlagningen fick vi besök av Micke & Göran så dom fick äta middag med oss, sen dess har vi suttit här med dom, druckit kaffe och snackat strunt medans Agnes & Astrid lekt och sen följde dom med farmor&farfar hem en sväng oxå..

Nu ska jag ta en låång dusch dvs 15min sen tar varmvattnet tvärslut!  Längtar IHJÄL mig efter ett badkar & en varmvattenberedare större än en pilatesboll.   :-S

Alldeles underbart & enkelt liv vi lever här.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar