måndag 23 april 2012

Så här bor vi just nu...

Vi hyr ju ett hus här nere på Gotland. Perfekt i jakten på "THE drömhus" & härligt att få chansen att testa på hur det är att bo på landet en bit från stan för att se om det passar oss (få förunnat att få "provbo" såhär. Absolut ett tips om man ska flytta LÅNGT & göra en helomvändning. Att hyra bostad först för att testa på nya orten & vänja sig vid omställningen som det faktiskt är, iaf från Sthlms förort till 400 inv by) och absolut häftigt att få känna på hur det är att bo i en 1700-tals stenkåk. ÄLSKAR huset so far, det är så tyst & vi sover supergott här, enda negativa är att det varit kallt (börjar snabbt bli bättre nu efter 2 vårdagar). Skulle absolut kunna tänka mig att köpa ett riktigt gamlat hus. Detta huset är till Salu så det kan bli att vi måste flytta om en månad eller så har vi "turen" att få hyra hela sommaren..


Köket är absolut fungerande & fräscht. Enda är att jag som är van vid "moderna" fullutdrags lådor har slitit ut bestickslådan HELT 2 gånger. Och konstigt nog så stängs inte överskåpen sakta & tyst av sig själva. ;-D Kan vara dagens I-lands problem. Och så finns det ett UNDERBART nästan kylskåpskallt skafferi!! LOVE IT!!

Vardagsrummet nere är där vi hängt mest.. Åh vad jag älskar att ha spis. Det står högst upp på "THE drömhus" kravlistan!! Varmt & mysigt! 

Här sover vi! Min garderob huserar till stor del i kartonger men favoriterna får efter hand en plats i garderoben.. Så härligt med alla nischer, djupa fönster & inbyggda skåp!


Här är hallen mellan kök & TV-rummet! Tänk när sommaren är här & man kan slå upp dom underbara dörrarna & äta ute i kvällsolen!!  Lääängtar!!
Spana förresten in döds-trappan!! Så galet brant men barnen lär sig snabbt & jag börjar bli grym på att morgontrött bära barn nerför trappen...

Men jag känner att det blir bara denna sommaren vi bor i kartonger. Samtidigt som det är grymt att få komma ner, landa & leta boende i lugn & ro. Vem lyckas klaffar jobb, såld bostad & ny bostad??  Att flytta runt & bo i resväska har jag gjort nog i mitt liv. Jag längtar hem till ett HEM, vårt hem!!  *loggar in på hemnet för 56ggr idag*

1 kommentar:

  1. Hej... !
    Mitt namn är Malin. Å de här kanske e skumt, låter konstigt..
    men ja googlade på " hur kallt i ett 1700tals hus".. Och ditt blogginlägg kom upp... tittade in å läste just om detta inlägg.

    det är nämligen så att jag själv står i valet och kvalet om vi ska hyra ett hus, som just är från 1700. Det vi är oroliga över är om vi just kommer frysa. (speciellt på vintrarna)

    OM du har tid, ork, lust.. (annars bortser du från denna kommentar !) orkar du skriva ner några plus och minus... för just 1700tals hus..
    va e sämst, va e värst... ( me "ert" hus)
    drar de kallt ifrån golven ?
    sover ni me toppluva ?
    har ni bott här länge ?(varit me om vintern ?)

    (malin.johansson.81@spray.se)

    Om vi inte hörs, så får du Du ha en fin dag !

    /M

    SvaraRadera