fredag 20 april 2012

Testar...

Nu när jag frisknat till börjar det krypa i kroppen av rastlöshet.. Men det finns inte så mycket att pyssla med mer än tvätt, städ & disk. Kan ju inte packa upp mer eller fixa & dona då det inte är här vi ska bo mer än i sommar... Och ute öser regnet ner...
  Så idag kom jag på att DETTA vill jag testa.
Har testat att göra surdeg någongång för 2-3 år sen.. Fick lixom inte snits på det direkt. Så jag tröttnade..

Men nu finns det surdeg på burk så det måste jag testa...


Återkommer i eftermiddag med resultatet.. Såhär långt enkelt att slänga ihop som dom flesta bröd. Enda jobbiga va att leta upp vilken låda min "Kenwood" assistent låg i..... ska jäsa i 2-3h nu, sen bakas ut & sen jäsa igen.. Så lagom tills jag hämtat ungarna vid 14 åker det in i ugnen.. Spana in deras hemsida HÄR för recept, instruktionsfilm & inspiration..

Funderar lite på om man skulle testa att göra surdeg från scrach igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar