onsdag 25 april 2012

Dagens fynd..

Idag åkte jag till Klintehamn för här hemma klättrar jag på väggarna och där ligger Jerog´s, en jätte mysig Antikaffär !! Känner att jag får hejda mig lite så jag fick bara välja en vara det stod mellan en plåtburk, en fin liten keramik skål & en glasskål. Blev skålen tillslut. Härligt tung & i härlig rödorange färg. 


Sen till DAGENS FYND!! Påvägen till Klinte passerade jag en garageloppis som jag besökt några gången innan och tänkte: -Nääää, kanske på hemvägen! Och som tur va stannade jag på hemvägen & hittade DESSA!! Dom där Stavanger tallrikarna som jag önskade mig i födelsedagspresent. Vi budade ju friskt på dom där 6 som såldes på Tradera men hoppad av vid 210kr & tur va väl det för jag betalade bara 60kr för dessa 6! Wiiiieee!! 


 På den lilla loppisen hittade jag också ett supersött 2-delat rostfritt fat med rosor på. Likt dom klassiska besticken.. Stod & pillade på liknande på Jetrog´s nämligen så nu va det bara att slå till. 35kr va inte så farligt heller.

Och här är lite andra loppis prylar som fått följa med hem senaste dagarna. Hittade ett jäskärl till Anders öl. Roliga är att han pratade om ett sådant häromdagen. PERFEKT!! Och så har jag trillat dit på vitt pressglas igen. ;-D

Nu MÅSTE jag snart starta en egen Loppis för hur ska jag annars få plats med allt..   ;-D

Och så har det blivit tradition att innan jag hämtar barnen på dagis åka inom "kupan" i Hemse  på jakt efter en ordentligt 4-hjulig barnvagn/sulky. Ingen idag heller men denna underbara krukan för 20kr följa med hem.

1 kommentar:

  1. Ohh älskar tallrikarna! Verkligen fynd! Jag är precis lika galen i loppisar som du verkar vara... :D

    SvaraRadera