måndag 16 april 2012

Första dagen...

Idag hälsade vi på barnens nya förskola.. Agnes knatade rakt in & satte sig med dom andra barnen som hade samling. Hon berättade vitt & brett om sitt gamla dagis kremlan & att lillasyster Astrid är lite busig och stoppar små saker i munnen...
Astrid däremot valde att utforska lekhörnan istället och va lite blyg för andra barnen..
Sen gick alla barnen ut, Agnes hängde på och lät hälsa mig genom en fröken att hon gick ut.. Inskolad & klar..

Jag är alldeles lycklig över antalet fröknar i grupperna. Här är det 1½ fler personal på lika många barn som det va på Agnes gamla dagis. UNDERBART JU!

När det va dags att lämna efter 1h ville inga av barnen gå hem. Utan jag fick lirka & locka. Agnes fattar inte varför jag ska vara med dom & är lite sur över att jag måååste vara med imorgon igen..

Inskolning, lätt som en plätt!!!  ;-D

1 kommentar: