tisdag 3 april 2012

Meeer påsk!!!

Som jag sagt i inlägget före så älskar jag verkligen påsken. I vår familj är påsken skön & avslappnad. Vi brukar fira i stugan på västkusten (i år blir det dock liiite annorlunda, på ett bra sätt) och alla går bara runt & ÄR. Krattar lite, eldar lite gräs&tång, lagar lite mat, äter lite & dricker en öl på bänken med ryggen mot väggen och sticker ansiktet mot vårsolen. Och på kvällen är det "Påskesoda" (en stor brasa med allt brännbart som rensats från tomterna & från stranden) LOVE IT!

 En av dom sköna sakerna med påsken är att man ger 1 påskägg/person, Thats it! och vi ger bara till barnen medans vi vuxna äter ur ett gemensamt & delar på en hög med lotter. Det är ett "färdigt koncept" lixom. Ett ägg fyllt med godis & lite kul! Lätt som en plätt.  Mest kul & lite lagom godis för vår del! Jämnfört med Julen så slipper man jaga runt på stan för att hitta "THE perfekta julklapp" till sina nära och kära & ojjjj:a sig om man ska köpa till den eller dom & isf för hur mycket och kommer dom köpa till mig & blir det konstigt om jag ger & inte dom och tvärt om!! Ja ni vet!! Julklapps paniken!Och så är det mer av det "goda" på bordet dvs lax & sill!! MUMS!

Jag ÄLSKAR att göra påskägg till barnen!  Här har vi påskägget 2011!! Och här är en länk till som går till inlägget om Påskäggen 2010!!

Och.... *trummvirvel*  här är påskäggen 2012!!!!

Vänstra ägget är Astrids med en bondgårdströja från Lindex, 3par strumpor, 2 blomsnoddar & en mössa m nyckelpiga från underbara KADE Och så lite snask. Klubbor, kinderägg & berry boost (från bästa Renée Voltare)!
Så Högra ägget är Agnes: Bamse tröja från Lindex, KADE mössa med ekorre, blomsnoddar & en jojo som hon tjatat om i 1 vecka.. Och så lite lagom med godis på det.

Läääängtar till Lördag när dom får öppna äggen!!

Och när jag va nere i påsklådan & letade begagnade påskägg hittade jag även denna underbara danska tuppen som jag köpte häromåret! Så färggrann & fin!! Inte en chans att han skulle få ligga i lådan trots att det blir en annorlunda påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar