onsdag 6 januari 2010

Det här med UTBROTT.....

Agnes hade ett gigantiskt sådant igår. På ett av dom sämsta ställena i världen. Precis efter kassorna på IKEA.. Dessutom va det Trettondagsafton så det va fullsmockat med åskådare. Där stod vi och skrattar panikartat åt kaoset och turades om att försöka sätta på henne overallen. Vägrar ge med oss -20 ute och hon ska lära sig. Hon väääägrade klä på sig och skrek & ålade sig som just en hal ÅL. Astrid blev nog chockad för hon somnade (tur är väl det) för annars hade jag nog oxå lagt mig och gapat rakt ut på golvet. :-/ Tillslut så fixade Anders det. UNDERBARA Anders med ett tålamod (& styrka )värt att beundra.
Men just känslan när man står där med jackor, vantar & skötväskor spridda runt sig i en enda röra och ett skrikande, nej VRÅÅÅLANDE barn mitt ibland 100 pers som bara stirrar då vill man bara lösas upp och vara låååångt borta. Dom flesta tittar medlidande (Andra småbarnsföräldrar) endel med förrakt (singelmän/sur tanter med barnbarn som absolut inte.. ja ni vet), endel fördömande (gamla tanter m rävpäls). Hela IKEA besöket avslutades med att jag skulle va snabb in i bilen och slängde in min handväska före mig. Vad jag glömt va att jag packat 6 glas i den under tumulten m overallen. Trött man blir. Som tur va gick bara 1 glas sönder. Men i några sekunder då va jag inte långt från lipen... Men men det som inte dödar härdar.

Efteråt va Agnes tyst och tvär men i höjd m Sollentuna va vi vänner igen.
SKITSUR Agnes!!

Astrid tog sig en tupplur i en "snålis" plast back...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar