fredag 8 januari 2010

Min lilla papegoja & härmapa....

bla bla bla.. det snackas & snackas hela tiden. Och det bara rasar nya ord & meningar ur henne. Hon härmar efter ALLT vi säger vilket är både roligt & tråkigt. Det tråkiga är så pinsamt att jag inte ens vill nämna det.. :-S
"Vad gör du Agnes", "Kom, sitta här", "dumma dig mamma" & bäst av allt "Tack så mycket mamma" (ex när hon får frukost mackan).

Våra favorit Agnes ord är ändå: "Dossi" = Dagis, När hon säger "Agnes" & klappar sig på bröstet, "Hopplas"= Hoppla (när hon tappar något) & "OJ" När hon tappar något m vilje. :-)

Roliga härmisar hon gör är att amma sin nalle, hämtar tom en kräkhandduk i skåpet. Eller när hon pussar sina leksaker under misteln. Mistel borde man ha året runt som småbarnsförälder för att det är lätt att glömma bort att pussas mellan välling, bajsblöjor & skrik. Så våran får hänga där torr & ful ett tag till, funkar ju fortfarande. ;-)

Dagen har varit toppen bra. Astrid mestadels nöjd tack vare sin napp. Ja, den funkar fortfarande. :-D Agnes glad och pigg. Vi har lekt m LEGO & Dansat. Enda bakslaget va när jag skulle äta min lunch.. Va superhungrig & lyckades m konststycket att slå tallriken i dörrposten så att den flög i golvet. Mat, ketchup & porslin över halva golvet. Och självklart vaknade Astrid av smällen... Så det va först 1 timme senare nästan svimmfärdig av hunger som jag hann micra en ny portion mat. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar