måndag 11 januari 2010

Måndag

Det har gått från toppen till botten idag & som tur va tillbaka till toppen nu..
Dagen började med av vi sov till 8. TOPPEN! Sen bar det av till tandläkaren för min del. TOPPEN! Kan låta märkligt men jag tycker det är helt OK. synd att det är så dyrt bara. Och hade dom inte kört med något som lät som en vinkelslip i käften på mig skulle jag nog kunna somna där i stolen... mmmmm en annan sorts mammalyx helt enkelt..
Sen åkte Anders till jobbet.. Det va då det spårade. Agnes va rätt glad & tålmodig i början men när Astrid skrikit i några timmar ruttnar hon såklart. Så hon har bråkat & slängt saker här mellan varven. Astrid hade jätte ont i magen & har skrikit mest hela tiden från typ 15 till 19. Det onda släppte efter 2 ordentliga blöjor! Att man kan bli så glad av att en dotter bajsar upp på ryggen & ner i byxbenet. Så nu sover hon gott i sittern (vågar inte flytta henne). :-) Och hör och häpna JAG! lyckades få Agnes att somna på 10 minuter idag! Så nu sover båda barnen sött. Köket är fullt m disk efter middagen men jag vågar inte skramla med det nu. Ska istället sätta mig och kolla på 2 favoriter "Halv 8 hos mig" & "Familjen Annorlunda" (Underbart mysigt program som även funkar som preventivmedel).

Hon skrattar rätt ofta nu för tiden men sällan när kameran åker fram! Men idag fick jag med ett litet flin iaf!

Min stora duktiga tjej skötte lökskalningen till köttfärssåsen idag!

Och så tuggade hon paprikan oxå... :-)

1 kommentar:

  1. Hej Lina! På tal om ajaj i magen, provar du Sempers magdroppar också? Finns på apoteket och kan användas i kombination med miniform. Jag inbillar mig att de har funkat bra för Anton. Stackars lilla gumman som ska behöva ha ont i magen! :-(

    SvaraRadera