tisdag 19 januari 2010

Helgen i text..

Slappnade av så pass hemma hos mina föräldrar att jag inte ens bloggade sista dagarna.. Då är man rätt avslappnad & väldigt upptagen med att umgås med sina nära & kära :-) Bloggen är annars något jag gärna lägger någon timme på varje dag.



Helgen har som ni ser fyllts med lek, goood mat, besök & vila. Jag va även en sväng till "Åkessons Antikt" och fyndade ännu ett nysilverfat (att ställa ljus på) & två små Gabriel skålar som jag inte sett innan. Funderar på vad jag ska använda dom till. Flingsalt & peppar kanske?

På Lördag förmiddag kom min allra bäst & äldsta vän Caroline & hennes mamma på fika. Jag och Caroline har varit vänner sen innan vi ens va påtänkta, bott grannar hela uppväxten & delat lägenhet i Rågsved. Vi träffas alldeles för sällan nu för tiden då jag nu bor 60 mil bort men vi umgås däremot antalet timmar i telefon varje månad. By the way Caroline så glömde vi plocka mina ögonbryn så nu får jag se ut som en rysk kulstöterska i några månader till.


Carolines mamma, Ingmarie gav mig en UNDERBAR bok. "Hjärtat får inga rynkor" av Mark Levengood. Måste va den bästa bok jag läst på länge. Satt & läste högt för Anders och skrattade så tårarna sprutade på vägen hem till Sthlm. Och på något konstigt sätt så hör jag det jag läser på klingande finlandssvenska i huvudet vilket gör det ännu hjärtligare & roligare. Boken består av små korta berättelser, 3-4 sidor max vilket är perfekt när man sitter och ammar. TACK SÅ JÄTTE MYCKET!!


På eftermiddagen åkte vi upp till Kärrabol och hälsat på Min farbror & moster (dom är gifta, nej det är inte olagligt). :-) Där bjöds det på fika & lite motion när jag försökte stoppa Agnes från att leka sönder alla Ingers fina saker. :-) Svetten bröt fram när hon skulle rida på Min morfars gamla fina trähäst. Som tur var va det en hållbar gammal pålle för den klarade av 2 fall i golvet innan jag bestämde att nu får det vara nog. Och som sista spår efter sig lämnade hon ALLA skorna i hallen i en prydlig rad mitt på golvet & hämtade 2 små prydnadssparvar i köket som fick pussas m porslinsänderna i hallen.


På Lördagkvällen plockade vi fram diabilderna. Sååå roligt!

Jag & min lillasyster Maja för många herrans år sen!!!

Hemresan började inte som vi tänkt. Planen va att lämna Olofström vid 09:00. Kl 09:17 vaknade vi av röster från köket, vi hade försovit oss. Det va tur för det va Uffe & Brittmarie som va på besök så det blev frukost/fika innan vi packade in allt & barnen i bilen och åkte norrut. Resan hem gick mycket bättre än den dit. Förutom ett kvävnings tillbud i Traryd. Agnes satte prickigkorv i halsen.. En eloge till Anders som i 110km/h lyckades hålla oss på vägen och skaka om Agnes så att hon fick loss korven. Fy va sådant är jobbigt! Lovar att inte ge henne korvmacka i bilen igen pappa. ;-)


Längtar redan tillbaka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar