tisdag 16 augusti 2011

10 dåliga mamma-poäng!!

Igår när jag skulle tråckla på Astrid sina gamla ärvda gummistövlar upptäcker jag att dom spruckit.. Ja ja .. bara att leta upp det andra paret (också Agnes gamla). På med dom & iväg till dagis.
Idag när dom skulle på igen upptäcker jag att dom spruckit också. Får lämna henne m jympadojjor & ett löfte om att åka & handla nya direkt när affären öppnar. Och sen ner till dagis m dom.

Fan va jag tycker det är piiinsamt när sådant händer. Känner mig som världens yraste mamman. Lika när jag o Anders glömmer ta ner blöjor till dagis 2 dar i rad. SKÄMS ihjäl när dom än en gång får påminna oss. Så därför ska jag passa på att bunkra blöjor idag oxå så vi slipper pinsamheter närmsta vecka iaf.

Och den jä*la Murphy som förföljer mig & gör detta NU... INTE riktigt tid m sko inköp den här veckan.. Men det är väl så det är m barn i livet. Det blir aldrig som man tänkt/planerat & alltid små "problem" som ska lösas i farten någonstans mellan dagis & jobbet. Fast det är ju ändå så värt det. Mina sötaste små stövel pajjare!!
Kan ge mig på att vi lär ha ett sjukt barn här nu lagom till fotograferingen på måndag!! Jag bara väntar på det! Någon som sätter emot! ;-D Come and get me Mr Murphy!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar