tisdag 23 augusti 2011

Finns inga ord...

I väntan på fotografen som ska ta utebilderna (regnade igår ju) så begav jag mig ut i skogen.



Älskar som ni kanske förstått att plocka svamp. Det finns minst 2 situationer (som jag kan komma på nu) då jag blir så skönt harmonisk, avslappnad, lycklig & tillfreds. Den ena är på västkusten ute i båten på havet, det är stilla, solen värmde, salt i luften & alldeles underbart! Jag & syrran satt i somras strax utanför saltskär & delade en öl påväg hem efter krabbfisket (Joel körde) och vi kunde inte sätta ord på hur underbart det va. Vi satt bara & stammade, kisade mot solen och letade ord för att beskriva situationen. Gick inte!! Sååå härligt! Samma känsla får jag där ute i skogen. Sätter mig på en stubbe, käkar lite bär, rensar lite svamp & lyssnar på tystnaden. Går lixom inte att hitta det perfekta ordet som beskriver lugnet & lyckan. Halleluja!!




Det här fick jag med mig hem efter dagens rekreation! Lite hasselnötter, ett gäng kantareller, 2 karl-johan, massa lingon&blåbär i magen & frid i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar